lördag 17 december 2011

Nyårslöften

Brukar aldrig avlägga några nyårslöften... men i år kanske jag ska avlägga ett mat-års-löfte :)
Har i alla fall börjat fundera lite...

Vad vill jag göra under 2012?? Vad vill jag prova, vad vill jag utveckla...
Vad vill du prova?? Eller kanske: Vad vill du att jag provar? ;)

Jag vill fortsätta skriva matlista, vet hur mycket det underlättar i vardagen... samtidigt som jag vet att jag kan börja slarva efter ett tag. Målet är att planeringen skall flyta på majoriteten av året (får kanske komma med delårsrapporter;))

Fortsätta baka surdegsbröd och våga experimentera lite... prova nya recept och kanske investera i en baksten.

Våga experimentera mer i köket... inte våghalsigt och dumdristigt, utan lite på mina smaklökar och känslan. Pestokycklingen i nära minne får mitt självförtroende att växa

Till våren och sommaren när utesäsongen kommer vill jag ta tillvara på trädgård och växthus mer... egenodlade tomater i all ära men lite mer vågade kan vi nog vara... och lite mer fantasi vet jag att vi har.


Utmaning: Vilka är dina köks-nyårslöften??

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar