söndag 4 december 2011

Lyxsöndag

Återigen blev det lite omkastningar i matlistan... till fördel för julshopping och fika först och lek, bus och mys på eftermiddagen och bortskämd med att bli bjuden på middag! Allt i sällskap av finaste vännerna ♥

Lunchen blev sallad från favoritfiket och middagen supergod kyckling med rostad potatis!!

Tänkte dela med mig av lunch-smak-kombinationen, kanske inte ingredienser som jag själv kommit på att kombinera men hur gott som helst och nu vet jag precis vad jag ska göra med chevréosten i kylen...

  • Kyckling (som de alltid lyckas med att få sååå saftig) något söt i smaken... anar marinad med kanske honung...
  • Chevréost
  • Valnötter
  • Honung
Kanongott!! Det här blir nog salladskombinationen till nästa sommars picknickar... om man redan får drömma om nästa sommar ;)



Fick hejda mig mitt i maten för att hämta
kameran... åh, så gott!!

P.S. Receptet på middagen ska jag sno (med medgivande) för det åker direkt upp på vår matlista, enkelt och supergott!! D.S.

2 kommentarer:

  1. Du har så rätt, det låter to-die-for-gott :)
    KRAM Cecilia

    SvaraRadera
  2. Åh, det är alltid lika underbart att umgås med er! <3 Receptet kan du gärna få, med rädsla för att du gör min paradrätt ännu godare :P

    Kycklingfilé
    2 dl crème fraiche
    1 frp fetaost
    (salt, peppar)
    200 grader, 20 - 25 min (beroende på tjockleken på kycklingen..)

    potatisen tycker jag ska vara en smörig sort, amandine eller vad den heter..! men det är ju jag det :P

    Puss min fina! Ses till veckan och helgen <3

    SvaraRadera