onsdag 23 november 2011

Muffins/Cupcakes

Vad skillnaden är blir jag aldrig klok på...
Här är i alla fall mitt favoritrecept på muffins som jag brukar fylla med det jag är sugen på eller det jag har hemma...

Sommarens skörd i frysen

Idag blev det vit choklad och jordgubbar :) Mums!!





12 st mellanstora
  • 100 g smör
  • 2 st ägg
  • 1.5 dl strösocker
  • 1 tsk vaniljsocker
  • 2 dl mjölk
  • 4 dl vetemjöl
  • 2 tsk bakpulver
  • 1 nypa salt

Dagens fyllning
  • 12 medelstora jordgubbar
  • 50 g hackad vit choklad

Gör så här
     
  • Slå på ugnen på 200°
  • Smält smöret
  • Vispa ägg och socker poröst
  • Häll mjölken i smöret och vispa ner i ägg/sockersmeten
  • Blanda mjöl med bakpulver, vaniljsocker och salt i i bunke
  • Vispa ner de torra ingredienserna i smeten
  • Häll upp i muffinsformar
  • Lägg en "hög" med hackad vit choklad i mitten
  • Lägg en jordgubbe uppepå och tryck försiktigt ner den i smeten.
  • Grädda i ca 15-20 minuter

Mmmmmmm

Jag tror att mina muffins kommer att serveras med frosting på... men det får ni se vid ett senare tillfälle :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar