måndag 7 november 2011

Begränsningar...

Upptäcker samma fenomen om och om igen när det kommer till att bjuda in gäster... jag har svårt att begränsa mig... kan säkert upplevas som pretentiöst och överflödigt men jag gör det inte för någon annans skull än min egen. Jag har nämligen svårt att välja bort och säga nej (det går igen på andra ställen än i köket också)
Helgens fikastund blev således ett fulldukat bord med diverse godsaker... men som sagt, jag har svårt att välja bort något jag tycker om :) Dessutom är skapandet i köket min hobby och alla möjligheter som kommer då jag får dela med mig av mina skapelser vill jag utnyttja maximalt!

På "menyn" denna gång fanns:
  •  2 olika sorters surdegsbröd med en god lagrad hårdost samt en klassisk Brie
  • Mjukseg chokladkaka
  • Dubbla havreflarn med Nutella
  • Fruktsallad
  • Biscotti med mandel
  • Biscotti med choklad
men jag tror faktiskt att ingen hittade mina Biscotti... Den stora burken mitt på bordet märkt med "cookies" tron jag ingen vågade öppna ;)

I alla fall är jag nöjd med mina godsaker... och det blev några kvar som jag själv kan sitta och njuta av när jag har en lugn stund.
Recepten på ovanstående kommer jag att publicera allt efter som... måste hinna skriva ner dem...

Det här med begränsningar eller bristen på begränsningar kommer ni att märka även i fortsättningen så håll ögon och öron öppna... och framförallt mun och smaklökar ;)
Kan förhandstipsa om att det kommer en "tapas-kväll" där jag inte ens kommer att försöka begränsa mig :D

Njut av det goda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar