lördag 12 november 2011

Lyx i vardagen

En kall härlig vinterdag eller en grå trist höstdag, ge dig själv lite lyx :)

En stor kopp med varm choklad värmer otroligt gott när man vill krypa upp i soffan med sockor på och ljus tända.

En riktig lyxlatte med skummad
mjölk


Om du som jag har en lattevisp som ligger och väntar i lådan så har jag lite tips... den går att använda till mer än att skumma mjölk :)
När du gjort din härliga kopp choklad... ta en liten skvätt vispgrädde i en kopp och ner med lattevispen ;) hux flux så får du lite vispad grädde som topping, vilket gör det till extra lyxigt :)
Det går dock inte att vispa några jättemängder eftersom vispen inte har så mycket kraft men lite klarar den av :) och eftersom jag i alla fall aldrig drar fram stora elvispen för en halv dl grädde så får jag inte grädde på min choklad... förrän nu :)
Har till och med vispat barnens välling med den ;) så den går att använda till mer än bara latte...

Nu tar jag en kopp i alla fall... och har jag riktig tur kanske jag hittar en liten bit äppelpaj eller något annat gott i kylen som lite vispad grädde kan toppa :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar