måndag 14 november 2011

Mat-nörd


Ha alltid en slev redo ;)

Jag har satt en egen etikett på mig... eller på oss rättare sagt. Min man är dock inte överens om titeln...Mat-nörd  :)

För mig är titeln inget negativt bara ett konstaterande.
Mat är min hobby och på ett sätt också en livsstil...
Till exempel valde vi just huset vi bor i på grund av (eller tack vare) det stora och välplanerade köket. Jag kunde genast se framför mig alla härliga middagar och fikastunder runt ett stort köksbord...

Alltså Mat-nörd...

Jag har ingen formell utbildning inom området, det jag kan har jag lärt mig själv genom att finna inspiration och kunskap i min omgivning.
Det är också ett budskap jag vill få ut... du behöver inte vara gourmetkock för att kunna laga god mat.
Vi är glada amatörer som experimenterar och provar oss fram.

Tanken är inte heller att jag ska bli någon kock. Jag vill bara ha och behålla glädjen i köket. Äta bör man... så sägs det. Mat behöver vi... varje dag, det är inget vi kommer ifrån. Jag vill därför att detta skall omgärdas av glädje och lust och inte av ångest och tvång.


Kaffeburken... en viktig del i mitt kök

Dags att titta igenom veckans matlista, skriva inköpslista och ta fram det som behövs ur frysen :)
Bilder, recept, och förhoppningsvis inspiration dyker upp här så återvänd gärna!

4 kommentarer:

  1. Men jag älskar det! För då kan man bli spontan inbjuden en lördagskväll på en himmelsk chili corn carne!!
    <3
    /grannfrun

    SvaraRadera
  2. ... inte att förglömma den underbara chokladfondanten som grannfrun vispade ihop ;) en ny favorit tror jag :) Bara måste få receptet!!
    Förhandstipset säger Brie imorn...♥

    SvaraRadera
  3. Jag kan inte annat än hålla med, spontanmiddag och godaste kaffet ever. Mig blir du inte av med i första taget ;) <3

    SvaraRadera
  4. Haha!! Nej, inte får du smita heller... Håller hårt i mina kära ♥

    SvaraRadera