söndag 27 oktober 2013

Veckans planering

Fick blodad tand efter lördagens middag att få laga lite "lyxigare" mat oftare. I alla fall testa nya recept och gärna klassiker. Det var faktiskt första gången jag kokade en rödvinssås, men definitivt inte den sista!!
Såå himla gott!!
Som jag själv skriver i min beskrivning om mig själv så är det vardagsmaten som det finns mest av men att helgmaten gärna får sväva ut lite... och det är de där utsvävningarna jag vill ta tag i :-)

I alla fall... Ny vecka :-)
4 Vardagar, 1 Fredag och 2 Helgdagar... Nu får vi se vad som händer...

Måndag: Lasagne

Tisdag: Gnocchi med soltorkade tomater

Onsdag: Räkgryta

Torsdag: Köttfärslimpa (nytt recept)

Fredag: Italiensk kycklinggryta (nytt recept)

Lördag: Stekt rödspätta potatis och remouladsås

Söndag: Boeuf Bourguignon

Kanske ska räkna på den här veckan också... 
7 middagar... 
Återkommer med det tror jag ;-)
Mina orkidéer har vår tror jag...
alla har nya skott och knoppar :-)

Ha en ljuvlig vecka!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar