fredag 13 januari 2012

Saker jag vill göra innan jag...

Nja, ska kanske inte vara så drastisk...
Har en liten mental lista som jag nu ska få på pränt hade jag tänkt.
Det finns saker jag vill prova i köket... små milstolpar kan man säga... såna där saker som bara "de kunniga" gör...
Jag vill prova för jag vill veta om jag kan :)

Dessutom vill jag ha lite bevis på att man inte behöver vara en mästerkock för att göra såna där fräcka matlagningskrusiduller... oftast på franska ;)

  • Creme Brulee (knepiga franska ord att stava till)
  • Filéa en hel fisk
  • Göra egen senap
  • Tillaga Moules Marnier (jäkla franska igen...) Musslor alltså... så otroligt gott när det blir rätt!
  • Göra egen pasta
Finns säkert en massa fler saker jag vill göra men det här kanske ska bli början på min lilla lista som jag ska ta fasta på och börja bocka av...

Vi får se hur det går... Följer ni med??

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar