söndag 13 maj 2012

Veckans planering

Dagarna flyger fram... Våren är här på riktigt och utesäsongen har på allvar börjat!!
Tycker såklart att det är helt underbart med sol och värme men jag kan i alla fall inte välja vilken av våra årstider som är den bästa... Jag tror jag har kommit fram till mitt svar:
Jag tycker bäst om växlingen mellan dem...
När jag börjar tröttna på vintern och våren börjar komma = Underbart!!
När de kyliga vårdagarna börjar övergå till riktigt varma sommardagar och kvällar = Ljuvligt!!
och faktiskt... När sommaren varit lång och varm (eller kall och regnig) och mörkret börjar komma på kvällarna och filtar, raggsockor, värmeljus och tekvällar känns heeelt rätt = Urmysigt

Ni förstår hoppas jag... Ni behöver inte hålla med... men det här är något som jag upptäckt att jag uppskattar! Förändring :)

Bla... bla, bla... Nog om det! Veckans planering:

Måndag: Pasta Carbonara

Tisdag: Mammas lax

Onsdag: Kyckling på franskt vis (nytt recept)

Torsdag: Röd dag... men jobb ändå... Lite rester för oss som är hemma ;)

Fredag: Laksa på kyckling (nytt recept)

Lördag: Evert Taubes fisksoppa (också nytt recept som varit på tapeten många gånger, nu håller vi tummarna för att vi äntligen får till det!)

Söndag: Katarinas fläskfilégryta

Rabarber... och lite (mycket) ogräs...
När de växt till sig ska de få bli en god kompott!! (och massa annat)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar