söndag 13 januari 2013

Veckans planering

Sista hemma-veckan på riktigt!! Läskigt och spännande samtidigt som det känns väldigt roligt!!

Har såklart funderat på hur köket kommer att fungera när tiden ska räcka till åt andra aktiviteter... Det återstår att se... Det jag vet är att de här 14 månaderna när mitt matintresse visats och spridits offentligt har gett mig otroligt mycket!! Tack alla ni som läser ♥

Det här är inte bara min hobby, det är även min avkoppling... Planerandet och skapandet i köket för att kunna duka fram en smakupplevelse för nära och kära... eller bara för mig själv ;) ger mig så enormt mycket!Att få vara kreativ och komma till en färdig "produkt" som kan ge njutning och samtidigt vara en möjlighet och tillfällighet att få samlas och umgås!

Och när tiden ska räcka till åt flera... Är det inte just då det behövs en hobby och avkoppling??

I alla fall ska vi ägna den här veckan åt lite utflykt och överraskningar ;) Kan inte avslöja något i förväg för man vet aldrig vilka fåglar som flyger vart och kvittrar och viskar ;)
... men den del av veckan vi är hemma planerar jag lite i alla fall... så får vi se hur det blir...

Måndag: Balsamicostekt kyckling (nytt recept)

Tisdag:... utflykt

Onsdag:... utflykt

Torsdag: Krispig oliv och pestotorsk (nytt recept)

Fredag: Tacos (i någon form...)

Lördag: Kyckling på franskt vis med rotfrukter

Söndag: Morotsbiffar (nytt recept)


Våren är i alla fall närmre idag än igår ;)
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar