lördag 7 juli 2012

Potatissallad

Hallelujah!! Har sååå länge gått och klurat på hur jag ska kunna göra en god potatissallad själv...
Vi köper sällan de där färdiga förpackningarna för de saknar något kan jag tycka... och många sorter känns lite feta och lämnar en konstig hinna i munnen... mindre trevligt...

Idag tog jag dock mod till mig och helt sonika slängde ihop en "sås" att hacka ner gårdagens kokta färskpotatisar i... Oj, den blev bra... Kanske ska klappa mig på axeln och inte känna mig så förvånad utan bara stolt och glad ;)

  • 2 dl Creme Fraiche
  • ½ dl Majonnäs
  • 1 tsk Dijonsenap
  • 2 Kapris (korn)
  • 1 vårlök/salladslök
  • Salt och Peppar
  • Kokt kall potatis (till den här mängden sås hade jag kanske 10 normalstora färskpotatisar)
Gör så här
  • Blanda creme fraiche, senap och majonnäs
  • Finhacka kaprisen och löken
  • Blanda kapris och lök i såsen
  • Smaka av med salt och peppar
  • Skär potatisen i bitar
  • Blanda samman allt
  • (Låt gärna stå en stund i kylen)

Kladdigt och gott...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar