söndag 16 augusti 2015

Vit Chokladmoussetårta

En enkel dessert att göra, mycket god och jag har redan hunnit variera på flera sätt... Det enda som är bra att tänka på är att den hinner frysa ordentligt, minst 3 timmar i frysen behövs.


250 g Kvarg
2 ägg
1 dl Strösocker
1/2 tsk Vaniljpulver
200 g Vit choklad
3 dl Vispgrädde

Gör så här:
Smält chokladen i vattenbad,  låt den svalna något
Blanda ägg, kvarg och vaniljpulver
Vispa grädden
Vänd ner grädden i kvargen
Häll ner den smälta chokladen
Vänd runt försiktigt tills allt är blandat
Häll smeten i en form (jag brukar klä formen i plastfolie om jag har tänkt ta ur tårtan ur formen för att försäkra mig om att den släpper från kanterna)
Ställ formen i frysen och låt stå i minst 3 timmar
Servera med valfria tillbehör

Till min vita chokladmoussetårta serverade jag blåbär och honungsrostad havre med smak av kanel
Lycka till!!








Posted via Blogaway


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar